Czerwony ryż z brokułem i tofu





Cześć!

Chcecie wiedzieć co ostatnio jadłam na obiad?

W lodówce oprócz światła znalazłam brokuła i tofu. Postanowiłam zrobić z nich pyszne danie. W szafce ostał się ostatni woreczek czerwonego ryżu, który kupiłam kiedyś do sałatki. Sałatkę zrobiłam i już dawno zapomniałam jak smakowała :) ale dziś nie o tym.

Dziś przepis na pyszny i szybki obiad. Z czerwonym ryżem, brokułem, cebulą i tofu. W pełni wegański.

Przepyszny.

Na zdjęciu wersja na wynos, bo akurat w domku nie mogłam zjeść. Za to z chęcią zjadłam poza nim.
Mam nadzieję, że Wam też będzie smakować.


Oto przepis :)

Składniki: 
100 g czerwonego ryżu - 1 porcja
1/4 brokuła
ząbek czosnku
mała cebula
pół paczki tofu
łyżka sosu sojowy
zioła transylwańskie
liść laurowy
ziele angielskie
pieprz cytrynowy
sól

Przygotowanie: 
Ugotować ryż (20 minut) w lekko osolonej wodzie - inaczej może być twardy.
W garnku wstawić wodę na brokuła. Dodać liść laurowy, ziele angielskie oraz zioła transylwańskie. Zagotować. Wrzucić małe różyczki brokuła na 2-3 minuty.
Cebulę pokroić w kosteczkę i usmażyć na złoto na wyciśniętym czosnku, dodając sól i pieprz cytrynowy.
Na patelnię po cebuli wlać sos sojowy i dodać pokrojone w kostkę tofu.

Propozycja podania: Czerwony ryż, brokuł, cebulka i na koniec tofu.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Wege Styl , Blogger