Knedle z czapeczkami


Cześć!

Już od kilku dni chodziły za mną knedle. Tak się zbierałam, aż w końcu postanowiłam je zrobić. Kupiłam pyszne, żółte ziemniaki i pyszne śliwki ze sprawdzonego miejsca. Po czym przyszłam do domu i zaczęłam robić. Nie wiem ile czasu mi to zajęło, ale mam wrażenie, że bardzo mało. Podejrzewam, że jakieś pół godziny plus gotowanie knedli.



Bardzo dawno nie jadłam knedli. Swego czasu robiła je moja babcia i była prawdziwą mistrzynią w kuchni. Chyba po niej odziedziczyłam zamiłowanie do gotowania. To z babcią robiłam moje pierwsze potrawy i to ona pokazała mi różne smaki. Dziękuję jej za to. Ale wróćmy do tematu. Poniżej znajdziecie przepis. Ja bardzo często robię na oko (po babci) ale starałam się zwrócić uwagę na gramatury :)

Składniki:
około 1 kg obranych ziemniaków
niecałe 400 g mąki pszennej
100 g mąki ziemniaczanej
2 jaja

Dodatkowo:
nie mniej niż 500 g śliwek węgierek
śmietana 18
cukier brązowy
sól

Potrzebujesz jeszcze:
garnek na ziemniaki
duży garnek na gotowe knedle
stolnica
nóż
praska lub maszynka do mielenia
duża miska


Przygotowanie:
1. Umyj, obierz i pokrój ziemniaki.
Ja kroję na małą kostkę, bo nie lubię długo czekać, aż się ugotują.
2. Wrzuć do garnka z lekko osoloną wodą i ugotuj je.
3. W czasie gotowania ziemniaków umyj śliwki i usuń z nich pestki
Wyjmując je sprawdź czy nie są robaczywe
4. Wyjmij ugotowane ziemniaki na sito i przelej zimną wodą.
5. Odsączone, jeszcze ciepłe ziemniaki przeciśnij przez praskę.
Ja używam maszynki do mielenia.
5. Do miski z ziemniakami wsyp obie mąki, jaja i szczyptę soli.
6. Wyrób ciasto.
7. Na stolnicy formuj dosyć grube wałki i potnij je na kawałki.
8. Spłaszcz je i nadaj im kształt koła.
9. W każde takie koło wsadź śliwkę, zalep i uformuj kulę.
Możesz trochę podsypać mąką, aby się nie lepiły
10. Zagotuj lekko osoloną wodę i wrzucaj po kilka knedli.
Ja gotuję 5-6 minut, aż wypłyną na powierzchnię wody
11. Wyjmuj kolejno łyżką cedzakową.
Ja podaję z łyżeczką śmietany i szczyptą cukru na każdym knedliku, ale lubię też zrobić zasmażkę z bułki tartej z odrobiną cukru lub posypane drobno siekanymi orzechami. Mniam :)

Smacznego!


Mi z tego przepisu wyszło 26 sporych knedli.
A jak wyszły Wasze? Smakowały?




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Wege Styl , Blogger