Przepis na strucle z serem, z jabłkami, z makiem...


Cześć!

Lubicie ciasta drożdżowe?

Ja wcześniej niekoniecznie, wolałam zjeść babkę piaskową, albo ciasta z kremem, ale ostatnio to się zmieniło. Byłam u znajomej i poczęstowała mnie właśnie struclą, serową, ze sklepu. Była ok, ale postanowiłam zrobić ją sama w domu. Oczywiście tak wszystkim posmakowała, że zrobiłam ją w kilku wersjach smakowych. Każda wyszła pysznie. Mam nadzieję, że i Wam zasmakuje.


Składniki (na 4 strucle)

Ciasto:
6 szklanek mąki pszennej
3 jajka
8 płaskich łyżek cukru
szczypta soli
2 opakowania suchych drożdży
szklanka zsiadłego mleka (jogurtu, maślanki lub kefiru)
około 70 g roztopionego, wystudzonego masła

Lukier:
mleko lub woda
cukier puder

Dodatkowo:
1 białko do posmarowania strucli
opcjonalnie kandyzowana skórka pomarańczy do posypania
opcjonalnie orzechy lub rodzynki

Nadzienie z twarogu: (na 4 strucle)
750 g twarogu półtłustego lub tłustego
1 żółtko
1 paczka cukru wanilinowego
50 g masła, w temperaturze pokojowej

Nadzienie z jabłek: (na 4 strucle)
1,5 kg jabłek - antonówek, papierówek - jakie lubicie
cukier wedle uznania
cynamon jeśli lubicie
sok z pół cytryny

Przygotowanie ciasta:
Wymieszaj wszystkie składniki i zagnieć ciasto
Musi być elastyczne i gładkie, bez grudek
Odstaw je w ciepłe miejsce na co najmniej godzinę i przykryj je ściereczką, żeby nie wyschło

Przygotowanie nadzienia z twarogu:
Ja mielę twaróg, ale Ty nie musisz
Wszystkie składniki włóż do miski, rozetrzyj i wymieszaj

Przygotowanie nadzienia z jabłek:
Umyj i obierz jabłka
Usuń gniazda nasienne
Pokrój w kostkę
Pokrojone jabłka z sokiem z cytryny, cukrem i odrobiną wody smaż w rondelku
Co jakiś czas mieszaj, żeby się nie przypaliło i ewentualnie dodaj trochę wody
Smaż około 40-50 minut
Jeśli chcesz uzyskać efekt kawałków jabłek w gęstym jabłkowym musie musisz ww punkty zrobić z połową jabłek, a pozostałe dodać na ostatnie 10-15 minut

Przygotowanie końcowe - ciasto już wyrosło, a Ty masz przygotowane nadzienie (możesz też użyć gotowej masy np. makowej)
podziel ciasto na 4 części
każdą wałkuj osobno najlepiej aby utworzyła kształt prostokąta
ułóż 1/4 nadzienia na środku strucli
zawiń - możesz zawinąć jak roladę lub ponacinać brzegi i składać na zakładkę
każdą część włóż do keksówki wyłożoną papierem do pieczenia
posmaruj górę białkiem
piecz 30-35 minut w 175 stopniach
po wyjęciu i ostudzeniu polej lukrem i posyp skórką pomarańczy lub orzechami

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Wege Styl , Blogger